بهینه سازی (سئو) سایت با گیمیفیکیشن

بهینه سازی (سئو) سایت با گیمیفیکیشن

بهینه سازی (سئو) سایت با کمک گیمیفیکیشن

قدرت گیمیفیکیشن را در سئو دست کم گرفته اید؟ تبریک می گوییم شما باید هزینه های سنگین تولید محتوا و لینک سازی را بپردازید.

در این مقاله ابتدا تعریف سئو از گذشته تا الان را خواهیم داشت. سپس در مورد محتوا، لینک سازی و افزایش انگیجمنت به کمک گیمیفیکیشن صحبت خواهیم کرد. در آخر نحوه استفاده ابزارهای سئو از گیمیفیکیشن برای افزایش علاقه در سئوکاران برای گرفتن رتبه را بررسی می کنیم.

چطوری با توهم سئو، پولتان دود می شود؟ سایتی که 4000 بلاگ پست و 2 میلیون بک لینک دارد، نداشتن گیمیفیکشن یعنی مصرف منابع بدون بازگشت سرمایه. (مثال واقعی است)

بعد از مطالعه این مقاله به شما قول می دهم دید متفاوتی نسبت به ابزارهای مهم سئو پیدا کنید.

 

موارد مهمی در سئو وجود دارد که بسیاری به صورت مستقیم و تعدادی هم به صورت غیر مستقیم بر رتبه های صفحات شما در serp تاثیر می گذارند. همه میدانم هر چه کاربر ارگانیک بیشتر در وبسایت شما بماند و صفحات بیشتری را ببینید، الگوریتم رنک برین گوگل سیگنال های مثبتی از مفید بودن سایت شما (نسبت به پاسخوگو بودن به نیاز کاربر) دریافت می کند.

تعریف سئو در گذشته و الان

در گذشته کلمه  SEO به معنای بهینه سازی برای موتور های جست و جو بود (Search engine optimization) ولی الان چند سال می شود که به آن بهینه سازی برای تجربه کاربری (search experience optimization) می گوییم.

محتوایی که انگیجمنت ایجاد می کند.

محتوا پادشاه است. نوشتن یک محتوای عالی کاری سخت است. نوشتن یک استراتژی محتوایی کارآمد به مراتب سخت تر است. اگر بتوانیم در وبلاگ خود بین محتواهای مختلف ارتباطی با المان های گیمیفیکیشن ایجاد کنیم (ما در این مقاله روش های گیمیفای کردن را مطرح نمی کنیم.)، جریان ارگانیک ترافیک را به سمت مانی وبسایت یا صفحات فروشگاهی هدایت می کنیم و باعث فروش بیشتر، رضایت گوگل و افزایش رتبه ها خواهیم شد.

لینک سازی به کمک گیمیفیکیشن

ساختن بک لینک های قوی برای سئو بسیار مهم است. هر چقدر صفحاتی که از آن ها لینک میگیرد  قوی تر باشند، به شما هم قدرت بیشتری می دهد. حتی با گیمیفیکیشن می توانید در مدت کوتاهی بک لینک های زیادی بگیرید. در کنار بک لینک ها سوشیال سیگنال ها هم بسیار مفید بوده و برای داشتن سوشیال سیگنال قوی تنها یک راه باقی می ماند: گیمیفیکیشن

سوشیال سیگنال یعنی در شبکه های اجتماعی شما را ببینند، لایک کنند، کامنت بگذارند، و به اشتراک بگذارند. یک سوال مطرح می شود چرا مردم محتوایی را شیر می کنند؟

  1. 84% به خاطر حمایت از یک دلیل
  2. 78% برای اینکه در ارتباط باشند
  3. 69% برای داشتن حس خوب نسبت به خودشان
  4. 61$ نشان بدهند کی هستند
  5. 49% برای سرگرمی

حالا به کمک المان های گیمیفیکیشن می توانید هشتگ برند و هشتگ مهم خود را در فضای شبکه های اجتماعی وایرال کنید و سوشیال سیگنال های زیادی را بوجود آورید. این به برندینگ شما نیز کمک خواهد کرد.

بزرگان سئو و استفاده از گیمیفیکیشن

در دنیای سئو، شرکت های پیشرو عناصر گیمیفیکیشن را در برنامه ها و وب سایت های خود به کار برده اند تا توانایی های مشتریان خود را برای بهینه سازی موفق در نتایج جست و جو، بهبود بخشند. علاوه بر این سایت جواد یاسمی با دوره آموزش سئو در مشهد یادگیری سئو را راحت تر و سریع تر کرده است.

MOZ

به عنوان مثال Moz Pro، کرال کردن سایت را به یک بازی وظیفه محور تبدیل می کند که در هنگام انجام، رتبه های شما را با نمودارهای ساده ترسیم می کند، و شما را از تغییرات مثبت و منفی مطلع می سازد. سایت MOZ با فراهم آوردن اهداف برای رسیدن به رتبه بالاتر، عناصر گیمیفیکیشن را با موفقیت بکار گرفته است که سئو را برای کاربران ساده می کند و سطح بالایی از تعامل را ایجاد کرده است.

همه نکاتی که باید در مورد متا تگ ها بدانید

همه نکاتی که باید در مورد متا تگ ها بدانید

متاتگ ها چب هستند؟

متن تگ ها اطلاعاتی درباره صفحات وب در ساختار html ارائه می دهند. این اطلاعات متادیتا نامیده می شود و در خود صفحه نمایش داده نمی شوند ولی سرچ انجین ها می توانند آنها را بخوانند.

‏search engine یا موتورهای جستجو مانند گوگل از متا تگ ها برای فهمیدن اطلاعات اضافی در مورد صفحات وب استفاده می کنند آنها می توانند این اطلاعات را برای رتبه دهی به آن صفحه در نظر بگیرند و همچنین برای نمایش در صفحات نتیجه یا ‌serp استفاده کنند.

مثال هایی از متا تگ شامل تایتل و دیسکریپشن میشود.

متاتگ ها از اولین مباحث دوره های آموزشی سئو بودند.

از ابتدای مطرح شدن سئو به صورت گسترده در وب در سال‌های ۲۰۱۰  متاتگ ها استفاده های زیادی داشته اند مثلاً در اوایل برای سئو کردن یک صفحه چون  متا تگ کیورد بود که در بالای صفحه نمایش داده می شد از کلمات زیادی در آن استفاده می کردند تا در آن کلمات رتبه بگیرند و در نتیجه این یک سو استفاده از متا تگ کیورد بود ولی ما نمی‌خواهیم متاتگ را منفی در نظر بگیریم و متا تگ ها می توانند برای فهم سرچ انجین ها مفید باشند.

متاتگ ها برای سئو در سال 2020

تعداد متا تگ‌های زیادتری از دیسکریپشن و کیبورد وجود دارد. این دو متا تگ کاربرد بیشتری دارند و در همه جا استفاده می شود. شما می توانید لیست کاملی از متا تگ ها را در گوگل پیدا کنید.

شما در سال 2020 همچنان از متاتگ ها استفاده می کنید ولی آنها نمی توانند برای شما نتیجه خیلی زیادی در سئو بیاورند.

پس چرا ارزش متاتگ ها در طول زمان کمتر شده است؟ به خاطر محتوای  باکیفیتی که کاربران برای مطالعه و جواب دادن به سوال هایشان نیاز دارند.

پیشنهاد من برای استفاده از متا تگ ها: فقط متا تگ های مهم و ضروری را استفاده کنید متاتگ ها فقط فضای بیشتری در صفحات سورس وب پیج ها می گیرند.

برای آموزش سئو در مشهد با جواد یاسمی این صفحه را بخوانید.

متاتگ های خوب

تعدادی از متا تگ ها باید در هر صفحه ای وجود داشته باشند. به لیست زیر توجه کنید

1- Meta content type

این متاتگ برای فهم بروزر از کاراکترهای صفحه شما ضروری است بروزر در هنگام رندر کردن و یا ساختن صفحه شما از آن استفاده می کنند این یک المان اساسی در متاتگ ها است تا کدهای شما کاراکتر ست شوند

مثالهایی از این نوع متادیتا

1
1

2- Title
تایتل در حالی که یکی از مهمترین فاکتورها برای seo و فهم گوگل از صفحه است ولی کلمه متا در کد این تگ آورده نمی‌شود این تگ در هدر صفحه قرار می گیرد و برای هر صفحه باید به صورت منحصر به فرد و یونیک نوشته شود که دارد آن صفحه را توصیف می کند

3- Meta description
متا تگ توضیحات یک هدف اصلی دارد توصیف کل صفحه برای کسی که در حال جستجو است این تگ در سئو تاثیر مستقیم ندارد، به گفته برخی از متخصصان سئو، ولی برای کلیک کردن در صفحه نتایج بسیار مفید است.

این تگ متا می تواند ۱۶۰ کاراکتر را در بر داشته باشد شما هنگام نوشتن متن دیسکریپشن باید به این نکته دقت کنید که با نوشتن یک توصیف مناسب از صفحه یوز را به داخل صفحه بکشند بکشانید.

4- Viewport

در دنیای موبایل شما باید تگ ویوپورت را استفاده کنید چون این تگ برای نمایش و یک تجربه خوب از نسخه موبایل ضروری است و بدون ست کردن این تک شما یک ریسک بزرگ را متحمل می شوید

1

متا تگ هایی که بر اساس شرایط وبسایت ها استفاده میشوند.

 

ویرگول