لینک سازی و قدرت دامنه جواد یاسمی
E-A-T چیست؟
در بین معیارهای کیفیت جستجو در گوگل، مفهوم E-A-T از اهمیت بالایی برخوردار است. این عبارت مخفف کلمات Expert، Authoritative و Trustworthy میباشد که به ترتیب بیانگر مفاهیم تخصص، اعتبار و اعتماد میباشد. وبسایتهایی که از این خصوصیات برخوردار نباشند از طرف موتورهای جستجو به عنوان وبسایتهای کمارزش شناسایی میشوند. با پیشرفت و تکامل موتورهای جستجو و افزایش اهمیت مقصود کاربران در جستجو، اهمیت این مفهوم را نیز افزایش دادهاست.
رعایت اصول یاد شده در طراحی سایت و تولید محتوا باید به یک امر اساسی در مهارتهای سئو تبدیل شود. این اصول نه تنها منجر به ایجادیک سایت بهتر میشوند، بلکه آیندهنگرانه نیز هستند، زیرا درنهایت کاری که گوگل به دنبال انجام است ارائه ارزشهای بزرگ به جستجوکنندگان و راضی کردن آنها میباشد.
https://javadyasemi.ir/beginners-guide-to-seo/growing-popularity-and-links/
ارتباط E-A-T و لینکهای سایت
با افزایش شهرت و اهمیت یک وبسایت، تعداد لینکهای آن نیز افزایش مییابد، سایتی مانند ویکیپدیا، از هزاران وبسایت متنوع در سرتاسر اینترنت لینک میگیرد. این مساله نشان میدهد که ویکیپدیا در زمینه خود تخصص فراوانی دارد، اعتبارش تثبیت شده است و درمیان سایتهای دیگر قابل اعتماد است. به همین دلیل ارجاعات آن بسیار بالا میرود.
برای دستیابی به اعتبار بالا و اعتمادسازی در موتورهای جستجو، شما نیازمند لینکهایی هستید که از سمت سایتهای ارزشمند هستید. این وبسایتها باید در رابطه با اصول E-A-T از کیفیت بالایی برخوردار باشند. لزومی ندارد که این سایتها در سطح ویکیپدیا یا دیگر سایتهای مشابه باشند، اما باید از پس وظیفه تامین محتوای معتبر و قابلاعتماد برای مخاطبان خود برآیند.